Studiebesök i Oslo

2026-05-13

A-sidan är tillbaka på kontoret igen efter en fullspäckad studieresa till Oslo första veckan i maj!

 

Vi har haft ett packat schema med två dagar i Oslo med stadsvandring i Bjørvika, längs med Hoviksbekken till en och Klostrenga till Grønland samt stadskärnan och studiebesök på Furuset Hageby demensboende samt Fyrstikkbakken bostadsprojekt. Vi blev guidade av fantastiskt duktiga Ulla Hahn som varit verksam som arkitekt och planerare i Oslo i många år, både inom privat och offentlig verksamhet och som i många år varit med och drivit FutureBuilt, det norska programmet för klimatvänlig stadsutveckling och arkitektur.

 

Resan avslutades med ett besök på Kistefors museum och skulpturpark och The Twist innan hemfärd mot Uppsala och Stockholm.

 

Trötta i fötterna men fulla med inspiration är vi tillbaka på kontoret och i full gång med våra projekt igen.

Deichman Bjørvika
Bjørvika, Munch Brygge
Pressens hus
Gamle ambassaden foajé
The Twist

Sommaraktivetet med besök från Uppsala Stadsmission

Sommaren är här och igår under vår sommaraktivitet på Uppsalakontoret tittade Pia Andersson från Uppsala Stadsmission in och fikade med oss! Pia berättade om verksamhetens olika grenar som förutom mötesplats…

Läs mer

Bygglov för LSS Norrlandet

LSS Norrlandet har fått bygglov beviljat! A-sidan har på uppdrag av Hemtuna ritat förstudie och bygglov för ett LSS boende i ett plan i Norrlandet strax utanför Gävle. Gruppboendet består…

Läs mer

Avtackning inför föräldraledighet

Idag har Stockholmskontoret tackat av vår kollega Sofia som går på föräldraledighet!

Läs mer
Hör av dig till oss